Monday, February 25, 2013

Pressiteade

Semianris alustasime grupitööd, mille lõpetamise osas leppisime kokku, et saate seda kodus viimistleda (neli rühma, igas kolm inimest). Saatke oma tekstid mulle palun neljapäevaks, 29. veebruariks!

Siin väike näpunäide teile kaasa:

Kuupäev

Pealkiri teatab põhilise uudise, on lühike ja tähelepanu äratav
 
Juhtlõik: ütle siin kõige tähtsam! Kokkuvõttev lõik laiendab pealkirja ühe või kahe lausega, keskendudes kõige olulisemale.
 
Siin kirjutate pikemalt lahti selle, mida juhtlõigus olete ütelnud. Pressiteate ühes lauses on seitse kuni kaheksa sõna. Püüdke lugeja tähelepanu lihtsate lausetega, rääkige sellest, mida tahate teada anda.

Pressiteate laused ja lõigud on lühikesed. Esimestes lõikudes tuleb vastata küsimustele kes, mida, millal, kus, miks ja kuidas. Teie eesmärk on tekitada uudismeedias huvi sündmuse/teema vastu. Tihti kasutatakse pressiteadet ka sõna-sõnalt.  
Siia tuleb kõneisiku tsitaat. "Tsitaat on ainus pressiteate koht, kus saab kasutada emotsioone. Pressiteates võib vajadusel olla rohkem kui üks tsitaat, " ütles ekspert. "Ja siin pärast koma võite jätkata sama kõneisiku teise mõttega. Ühte lausesse ei tohi mitut teemat toppida," lisas kõneisik.

Ülejäänud pressiteade laiendab alguses toodud infot edasi. Pressiteade on ideaalis pool A4 lehekülge, aga võib olla ka pikem.

Pressiteate tüüpilised teemad on uued tooted, muutused, strateegilised partnerlused, autasustamine, raamatu esitlus, uus tarkvara, uus veebileht vms. Toon on neutraalne ja objektiivne, mitte ülepakkuv või familiaarne (pole reklaamtekst). Vältige otsest pöördumist kliendi poole. "Mina", "meie" ja "sina/teie" väljaspool tsitaati annab märku, et tegu on reklaami, mitte pressiteatega.

Pressiteate sisse ei panda loetelu, e-maili aadressi jms

Teate lõppu tuleb taustainfo ettevõtte, isiku, projekti või sündmuse kohta.

Lisainfo:

 Kadri Mets
pressiesindaja
XYZ firma
555-555-5555
 
http://www.prweb.ee

 

No comments:

Post a Comment